bild på personer som sitter i medelemsmöte

Vi har valt nya kandidater till poster i kommunpolitiken!

bild på personer som sitter i medelemsmöte

Under onsdagens extrainsatta medlemsmöte valde vi flera nya representanter till poster i kommunpolitiken. Kalle Hultin har avsagt sig uppdraget som ordförande i Härnösandshus styrelse. Till den posten valde medlemsmötet att föreslå Michael Möller Christensen. Grattis Michael!

I skolnämnden har Eric Oscar Oscarsson avsagt sig sin plats på grund av att han numera är invald i kyrkofullmäktige för VISK. Valberedningen förslog Elin Sandin till den platsen och medlemsmötet valde Elin. Grattis Elin!

Elin avsade sig sin ersättarplats i kommunstyrelsen och på grund av att Michael också valt att avsäga sig sin plats där hade vi två platser att fylla. Medlemsmötet valde in Alireza Samadi på ordinarie plats i kommunstyrelsen.  Valberedningen föreslog  som nya ersättare i kommunstyrelsen Natalia Sjöberg och Harriet Olsén. De valdes också av medlemsmötet till ersättarplatserna. Grattis Natalia och Harriet!